Sjudundrande-pass

Tog 80min spinning idag.
Ett spinning-pass med Tabatainslag.
Tabata är ju min nya favorit i träningsform.
Idag måste spinninginstruktören fått oanade krafter uppifrån.
Det var en rivstart modell större skulle jag vilja kalla det.
Efter 25min kan deltagare nöja sig och gå hem. Andra deltagare kan hoppa på och köra 55min passet. Jag kör alltid båda. Jag utnyttjar de 5min att springa och kissa.
Efter de första svinhårda 25min så undrade jag allvarligt: Hur fanken ska jag orka köra resten?
Det var bara att trampa på med spyorna skvalpandes strax under innan strupen slutar.
Golvet vart blött av min svett.
Nu gör ju var och en passet till sitt egna. Men Alla slet vad tygeln höll idag. Stämningen var helt enorm.
När man spinner så är det viktigt att sätta an bålen. Dra naveln mot ryggraden. I dag var naveln ut och in vänd på ryggen. Den smärtsamma träningsvärken jag hade efter Tabata-passet igår var bara att lägga åt sidan och glömma för en stund.
Jag var tvungen att ta till och yoga-andas annars hade jag börjat hyperventilera.
Alla staplade ut ur spinninglokalen mer eller mindre halvdöda men lyckliga!
Jag var tvungen att bara sitta en stund alldeles stilla i omklädningsrummet.

20130812-223750.jpg
Hade det funnits Superduper Intensiv spinning på min App hade jag lagt in min aktivitet där.

20130812-223927.jpg
Det var ett svinroligt pass!
Känslan efteråt då jag slitit så hårt är enormt skönt!
Snacka om att ha flyttar sin gräns några pinnhål upp.
Jag var tvungen att pigga upp mig med starkt kaffe vid 22 för att orka gå och sova.

Vi hörs!

2 reaktion på “Sjudundrande-pass

    • Hej May!
      Den heter shape up och jag tycker den är kanon. Den är gratis.
      Om du betalar för t.ex. tre månader kan du lägga in sådant som du äter i din app och slipper söka maten hela tiden. Sedan om du använder Run keeper när du är ute och går, cyklar, springer så synkar den över din kaloriförbrukning direkt i sahpe up- appen.
      Kom ihåg att lägga minst 2g protein på inställningar per kilo kroppsvikt. Tränar du mycket lägger du in 2.5g per kilo kroppsvikt. Se alltid till att få i dig fler gram proteiner än kolhydrater.

      Det hade varit trevligt att fika imorgon fredag, det var ju så länge sedan, men jag kommer att sitta i möte tyvärr och sedan få en inskolning som börjar imorgon.
      Kram <3

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *