Full och letar efter Bob Marley

Lite mer från min resa!

Jag hade längtat till Jamaica!
Jag hade en önskan att träffa min ungdoms idol (f-n vad det där lät gammalt) Bob Marley live och få mig en autograf;)
Jag sa till alla dagen innan som jag lärt känna under resan: Ser Du Bob Marley så be om en autograf till mig ifall jag inte skulle stöta på honom!
Jag kan säga att till dom jag sa så här så möttes jag av att deras huvud åkte bak en bit och sedan tittade dom på mig på ett konstigt sätt;)

Här är vi på väg in mot Jamaica, wow!

Den här synen möttes jag av från balkongen då båten fickparkerat

Först skulle vi åka till en strand jag och gänget jag drog runt med mest på båten, men sedan var vi några som bröt oss loss från badgänget och bara skulle gå på stan och titta och shoppa. Jag skulle ju naturligtvis leta efter Bob;)

Detta möttes vi av då vi kom in i stan

Han var lång han!
Tänkte på att killen måste ju ha en jättelång strykbräda då han ska pressa sina brallor!

Något mer kort från staden har jag inte. Det var som att först gå ner i ett sockerlagsbad och sedan ställa sig i en myrstack.
Affärsinnehavarna, torgstånds- innehavarna, taxichaufförer, ”saker att pimpa upp pipan eller cigaretten med”- försäljarna + alla andra invånare i staden var som ettriga myror och skulle ha en och handla, följa med, göra flätor i håret och det erbjöd dom till och med den man som var med som är skallig;)
Jag höll på att få fnatt, kände nästan hur paniken kom smygandes i kroppen då dom klättrade på mig. Jag var tvungen att ta bort mitt förstående, snällhet osv. och bli kall och hård och oförskämd för att försöka få dom utav mig.

Vi hittade ett andningshål men jag stannade inte kvar på gatan, jag drog in i en livsmedelsbutik.

När jag kommer ut står en av männen och snackar med en taxichaufför och föreslår att vi hyr honom hela dagen och åker runt.
Jag ska ärligt säga att jag tänkte: Är du inte klok A! Vi kommer bli mördade, rånade mm. av denna befolkning.
Men A är en lugn och cool typ och han försäkrade att mannen var okej. A:s fru Mio sa också att taxichauffören verkade att lita på.
Jag gick med på det efter att jag kom på att A är så stor och lång att han kan sätta sig på chauffören om det behövs.
För att du ska förstå hur stor A är och hans händer så kolla in dessa bilder:)

Jag såg ut A som min boduguard under dagen.

Vi följde med taxichauffören dit han hade bilen parkerad, i en gränd och hoppade in.

Tack och lov fanns det AC i bilen:)
Chauffören visa sig vara trevlig och väldigt humoristisk och min oro släppte för en stund;)
Han hade varit chaufför i 25 år på ön och kunde alla vägar utan och innan.
Han berättade massor och visade oss platser och stannade så det kunde fotas.
Först stannade han vid ett vattendrag och visade hur de fraktade saker efter vattnet. En lastbil kom tillbaka med flottarna.

Vi åkte vidare

Vi åkte till en stor gård, rosengård. Chauffören berättade att det var en englsk kvinna som byggt upp huset och rosengården och som mördat två av sina äkta makar.

Sedan ville chauffören åka in på ett hotellområde som han kunde besöka då han kände personalen så vi tjejer kund besöka ladysroom.
Jag tänkte, ska jag kissa i ett hål i golvet nu också, gillar ju inte det från andra länder och resor jag gjort.
Jag hade fel, vi gled in till detta

Ett klämkäckt turistfoto!:)

Jag lovar på heder och samvete att jag inte skulle ha något emot att tillbringa ett par veckor eller så här! Tror att jag skulle trivas riktigt bra!
Och en dag ska jag dit, så var det med den saken!
Chauffören berättade att  The Queen Elizabeth of england brukade bo här då hon var på Jamaica. Kanske jag kan få hennes autograf också om vi är där samtidigt;)

Här kan du se en film om Half Moon.
Tack Mio för den länken!<3

Sedan åkte vi vidare till ett lite samhälle och deras shopping- gata och stannade för lite shopping.

Hittade en livsmedelsbutik och sådant gillar jag att gå in i. Hittade lite smått och gott. Ingefärsöl, limeöl och äppelöl:)
Inte gott, men de andra gillade det.
Vi åkte vidare mot en privat strand.

Här är strandbyggnaden men några affärer och en bar.

Vi softade på stranden och badade i det varma vattnet ett tag efter att chauffören släppt av oss. Han skulle hämta oss igen och nu vart jag orolig att han inte skulle dyka upp.

Efter det åkte vi hem till båten igen

Hungrig som en flodhäst slank vi in på PIZZA-baren på båten trots att det snart var middag.
Men min mage vrålade så alla trodde brandlarmet gick så det var bäst att tysta den.

Sedan var det middag

Sedan hamnade vi på en bar några stycken och jag kom i fotarstämning

Sedan kom jag på att jag inte hade hunnit hälsa på alla på båten så jag bad Hövdingen presentera mig så vi gick på en hälsnings-tour

Det är ju alltid roligt att träffa människor så jag fortsatte

Sedan lämnade vi pensionärs- discot och fortsatte till en annan bar där det var underhållning och jag hade så kul!

Här kan jag ana att något är på väg att hända och jag är nog snart lite salongis

Hela tiden har jag trott att jag bara denna kvällen var salongis och har hävdat det tills nu då jag ser kortet.
Att det ser ut som jag har fläskläpp, det är ett tydligt tecken på att jag helt enkelt har passerat stadiet salongsberusad och klivit in i berusningens dimma.

Kolla in blicken bara!
Jag får ge mig, jag var full. men det var enda gången på denna resan:)

Sedan hamnade jag inte vid något bord vid Pizzerian som vanligt, nejdå VD (det var nog han tror jag) som tog som med sig hämtpizza till hytten.
I korridorerna till hytten showade jag lite extra denna kväll och vart åter igen påmind om kamerorna. Denna gång var det inte bara piruetter, dans vid räcket eller ska på pattarna, nej då, det var nyp i rumpan på VD (om det nu var han som följde med till hytten;)) sedan drog jag upp klänningen och visade rumpa och trosor som final på ett nytt dansnummer jag denna kväll drog av. Jag hade vansinnigt roligt iallfall trots att jag inte har hela händelseförloppet klart för mig.

I hytten vet jag att VD:n var och malde på om jobb mitt i natten när jag satt ute på balkongen och käkade pizza, störde mig med oviktiga saker.
Sedan stötte jag på Herr Nilsson och hade vansinnigt roligt åt honom och snackade en stund med han medan VD:n malde på om sitt;)

Dagen efter så frågade VD:n om jag mindes vad han pratat om?
Jag: något om 10.000m- klubben och plattform!;)
VD:n Inte en siffra rätt!

Just ja, det här var vår roliga chaufför

Ni ser att A är stor bredvid mot chauffören;)

Detta var en oförglömlig dag!
Denna dag har satt sig hårt i mitt minne och detta kommer jag att minnas!
Tack A och Mio för att ni stod på er att vi skulle anlita denna man så att vi alla fick denna helt fantastiska och roliga dag!:)