Kysste vågen

Ja jag gav den där gamla IKEA- vågen som en puss på munnen, jag vägde mig som vanligt helnäck och kastade mig ner med rumpan i vädret och sedan sade det bara smack!
Idag ställde jag mig där för det var nog en vecka sedan tror jag.
Men nu mindes jag inte riktigt vad jag vägde förra veckan och blir nu tveksam.
Men antingen har jag gått ner 1 eller 2kg och det var tammetusan strålande!

20120719-091334.jpg
Jag hade inte gått ut och letat efter en vattenpöl och försökt dränka mig om vågen pekat + 1kg för jag känner i både armar och ben att jag lagt på mig muskler.
Jag menar jag är ju biffig nu;)
Iallafall en embryo- biff;)
Nu har jag inte bara tappat vätska ur kroppen för jag åt bra mat innan. Bra kolhydrater och proteiner. Och jag har ätit som bara den, innan träning och efter, plus alla andra måltider som sig bör. Jag har inte kört som devisen ”Ät som en myra och skit som en elefant”;)

Måste bara förklara det här med veckotidningarnas lockelse på framsidan ”Gå ner 2-3 kilo på en vecka”
Visst funkar det för det är så mycket mindre kolhydrater i deras veckomatsedel mot vad många människor äter. För för varje gram kolhydrat så lägger du på dig nästan 3g vätska, så när du minskar på kolhydraterna så pinkar du ur dig de där kilorna.
När jag t.ex. ska köra maratonspinning i drygt tre timmar så börjar jag ladda i mig kolhydrater i massor tre dygn innan och vatten för att ha mycket vätska i kroppen. För att tro att jag ska klara mig på den vätska jag dricker under maratonet är dumdristigt. För under en stor kraftansträngning under flera timmar svettas jag ut vätska och en massa salter och då behöver jag vara fulltankad för att inte bli sjuk.
Det har jag sett deltagare och hört efter hur sjuka dom varit, sängliggandes och kräkandes i ett par dagar då dom struntat i att både tanka massor av energi och vätska innan.

Skulle inte jag äta någon kolhydrat innan eller efter att jag t.ex. kört ett spinningpass eller cyklat ett par mil ute så blir jag att må dåligt på kvällen. Min kropp behöver lite kolhydrater som bränsle. Jag har testat massor av gånger att utesluta kolhydrater, även långa perioder, men för min kropp är det inte bra.
Så nu tar jag mig en macka och lite fett som bränsle och efter 30-60 min hoppar jag upp på cykeln en liten runda och tränar att växla.

20120719-102241.jpg

Vi hörs!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *