ICloud suger – behöver IPhone-expert!

Det känns så. Jag köper och köper fler och större moln. Jag har snart betalat för ett molntäcke som täcker halva Norden.
Jag vill ha sol och frid och fröjd.
Här om dagen när jag skulle, tvingades, köpa mer moln så fanns bara 99kr/mån kvar som billigaste allternativ. 99kr i månaden måste jag betala för att kunna ta ett kort.
Funkar det att ta kort, nej, jag måste radera. På bilden står det video bara för att jag just då hade det i, nu går det inte att ändra.

(null)
Jag har inte speciellt många kort i mitt album. Jag har storrensat och tagit bort i massor.

(null)
Jag använder ju inte en bråkdel av det jag betalar för och ändå måste jag radera varje gång jag ska ta ett stackars kort!
Jag har tidigare haft över 1500 bilder, fler video, nu så spänns snara åt och antalet minskar, varför?

Jag börjar bli less! Varför ska jag betala långt över 1100kr per år för att kunna ta några kort?
Visst jag kan spara ner korten på datorn och radera dom, vad hjälper det när mitt utrymme för att spara bilder minskas fast jag köper mer och mer och mer utrymme.
Denna matematik går inte ihop för mig!

Förstår du och kan förklara på ett pedagogiskt sätt, som till en 3åring, hur detta funkar?
Vet du vad jag ska göra åt saken?
Måste jag verkligen betala så här ”mycket?

Frustrerande! Känns som mobilen snart flyger iväg ur min hand och hamnar långt in i skogen.

Vi hörs

4 reaktion på “ICloud suger – behöver IPhone-expert!

  1. Nej, så ska det inte vara! Jag är definitivt ingen expert, men brukar du starta om telefonen med jämna mellanrum? Och är den fullt uppdaterad? Sånt kan frigöra mer minne. Och se över hur mycket utrymme till exempel spotify eller runkeeper tar, man kan se det under ”inställningar” och någonstans står det ”användning”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *