Celsius min vän

Igår gjorde jag ett av mina bästa spinningpass ever, iallfall så som det kändes!
Tog mig en bit till over the edge!

Jag har inte velat lyssna på PT ang min kost innan passet för jag har tyckt att jag vill ju bränna fett och få mer muskler och då ska jag väl inte äta som en vrålhungrig björn som precis struttat ut ur vinteridet varken innan eller efter passet.
Men nu har jag gjort som PT sagt två måndagar i rad då jag kör ett 1.5 timmars pass, var av sista timman heter kraftprovet och tametusan så uppför sig kroppen annorlunda.
Jag har inte börjat må så illa under passet så att jag velat spy, kroppen har inte börjat skaka varken under passet eller efter passet, jag har inte ägnat resterande av kväll/natt till att tillslut äta som en galning då kroppen skrikit efter mat.

Vad har jag laddat med då?
Jo en proteinrik lunch.
2.5 timmar innan en portion havregrynsgröt med bär.
En smoothie 1.5 timma innan med yoghurt, havremjölk, bär, protein, pumpakärnor, havregryn eller rågflingor.
Strax innan jag åker hemifrån, en Espresso, kaffet ökar din syreupptagningsförmåga, vidgar luftrören, mycket bra för en astmatiker.

Och som jag nästan alltid har gjort 1 timma innan, dragit en Celsius. För vilken kick jag får av denna dryck, en riktig energikick och det är en trogen vän det som jag alltid kan lita på.

Direkt efter passet tar jag någon protein och kolhydrat.
För under ett sådant pass som vi kör på måndagar så bränner vi ca: 850- 900 kcal och det är ju mer än halva mitt dagsintag.

Nu blir det denna uppladdning för att se om den håller fler pass innan jag så där på riktigt erkänner att PT har rätt;)

Nu är det bara 11 dagar kvar tills spinningmaraton, längtar!

Vi hörs!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *